dimecres, 8 d’abril del 2020

PROPOSTA DIMECRES 8 D'ABRIL

Últim dia abans de vacances, cors i famílies!


Aquesta setmana ha estat curteta, eh?! Jejeje
Teniu ja ganes de vacances? No us preocupeu, només vos queda una última proposta per acabar.

Avui, volíem continuar amb la idea dels contes a casa. Com ja sabeu, l'altra setmana una de les propostes era contar un conte a casa amb la família i fer el seu dibuix. Ja sé que vos agrada molt tot el món dels contes, així que he pensat que seria molt divertit si poguéssiu inventar-vos el vostre propi conte. 
Estareu demanant-vos... I com podem fer això? Per on comencem? Tranquils, per crear un conte només hem d'anar fent uns petits passos molt senzills. 


1. Triar els nombres de personatges:
Parleu amb els vostres infants quins són els personatges que li agradaria que sortíssim al seu conte: un drac, una princesa, un cavaller, un nen, una nena, una família, un follet, una fada, un pirata, un ésser meravellós, animals... Les idees són infinites. Personalment, creo que tres personatges és ideal per a facilitar que els vostres infants creïn una història. Però, potser, ell/ella té molt clar que només vol dos o quatre. Només heu de sentir que vos està contant. Per facilitar i ajudar-lo a esquematitzar, podeu anar apuntant en una fulla les idees, com si fossin acords presos (per tal de tenir-los presents).
Després d'haver-hi triat els personatges, podeu pensar quin serà el vostre nom. Ja sabeu... Imaginació al poder.  

Exemple:
Personatges
Drac ---------------- Menja peus
Follet --------------- Rialles
Flor------------------ Pepa

2. Què els hi passarà?
Aquí podeu deixar anar la vostra imaginació. Possibilitats mil i una. Una bona estratègia és  pensar quins sentiments o característiques tindrà cadascun dels personatges. Penseu que pot haver-hi un problema? Com se senten els personatges? Com podem solucionar-ho? 

Exemple:


-Personatges


-Drac ---------------- Menja peus___________ Rondinaire __________ Només menja peus.

-Follet -------------Rialles_______________ Alegre ____________ Li agrada menjar de tot.

-Flor------------------

Pepa________________ Màgica ________ Sap molt. Té un llibre màgic.

A partir d'aquí ja només heu de muntar les peces i contar la història. 

Exemple: El drac Menja Peus només li agradava menjar una cosa. Però tenia un amic: l'alegre follet Rialles, que l'ajudaria a tastar més coses. 

3. Solució i ensenyança: 
Per últim, només heu d'inventar-vos alguna manera de solucionar aquest problema o conflicte.
Segur que la seva història planteja un dilema o ensenyança que ens fa reflexionar d'alguna manera. Per últim ajudeu al vostre fill o filla a ser conscient d'aquesta ensenyança que ell/a mateix/a ha creat.
Increïble! 

Exemple:
Buscant l'ajuda una flor màgica que els hi mosta els diferents aliments que hi ha a un llibre màgic. Passant el dit pel dibuix de l'aliment, el llibre fa que tingui el seu gust.
Ensenyança: Tastar diferents aliments és divertit.

Ja teniu el vostre conte? Ha estat difícil? Segur que amb aquests passos tan senzills heu creat contes fantàstics. Una idea: els podem portar a la classe quan tornem i així els podem veure entre tots! Segur que es Fantasmes gaudiran moltíssim.
Un últim apunt... Com pot participar els vostres infants en el procés?
Doncs podem dibuixar els personatges i escriure el seu nom mentre aneu fent els passos. O, quan acabeu de fer els passos (en aquest cas l'adult és el que apuntaria la informació) podeu fe un dibuix de la part del conte que més li agradi.




Bueno famílies, i fins aquí la darrera proposta telemàtica del trimestre. Han estat unes setmanes intenses a casa, però vos he de dir que valoro moltíssim la vostra implicació amb aquest procés.
Vos heu esforçat molt en seguir el ritme de l'escola a casa i això és un benefici per als vostres fills i filles. Durant aquestes vacances, que seran una mica diferents pel confinament, no enviarem propostes per fer a casa. També heu de descansar vosaltres i els infants. Però sempre podeu continuar fent alguna activitat si veieu que ells i elles vos ho demanen. 
Espero que tots i totes esteu bé i que gaudiu d'aquests dies de descans. 
Moltes gràcies, de nou, per estar pendents i preocupats, i sempre amb una molt bona actitud. Tot es resoldrà sovint, i tornarem a veure'ns i a gaudir del lloc on aprenem junts i juntes, i on continuarem compartint rialles i somriures.
Ara, vos recomano llegir aquest test que m'ha semblat tan bonic, per reflexionar sobre tot el que està passant, però encara més, amb l'educació dels més petits, i que confieu en vosaltres, en aquesta etapa, i en que tot anirà bé.
¡BESITOS VOLADORES! 
Noelia 

“Pensemos juntos :
¿Qué pasa si los Chicos pierden este año escolar?
¿Y si en lugar de aprender matemáticas aprenden a cocinar?
A coser su ropa? A limpiar?
cultivar una huerta o barrer las hojas del patio?
Si aprenden a cantarle canciones a sus abuelos o a sus hermanos más chicos?
Si aprenden a cuidar a sus mascotas ?
Si desarrollan su imaginación y pintan un cuadro?
Si aprenden a disfrutar de la lectura ?
Si aprenden a ser más responsables y conectados con toda la familia en la casa?
Si nosotros madres y padres les enseñamos a ser buenas personas?
Si les recordamos cuales son los verdaderos valores ?
Si aprenden y saben que estando juntos y sanos es mucho mejor que tener el último celular de moda? Seguramente aceptarán de buen grado ir con la familia al lago y dejar la tablet de lado.
A lo mejor eso nos falta, y si ellos aprenden, nosotros también aprenderemos y seguramente no perderemos un año, ganaremos un tremendo futuro.”


💚💙❤️💜💗💛

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada