dimecres, 18 de març del 2020

PROPOSTA DIMECRES 18 DE MARÇ:


Bon dia un altra vegada, famílies i classe dels cors!
Com esteu? Com varen quedar els vostres pastissos? Des de la meva casa he pogut olorar-los.. mmmmmm

Ja estem a meitat de setmana , és Dimecres, i per tal de compensar el deliciós pastís que vàreu fer ahir, avui us proposo una activitat més esportiva...

Realitzarem les nostres pròpies medalles olímpiques i ens convertirem en esportistes professionals a casa. Benvinguts i benvingudes a les HOME-OLIMPIADES!

Per aquesta activitat necessitarem diferents materials per crear una medalla d’or, una medalla de plata, i una medalla de bronze.

Com les farem? Reutilitzant material que tinguem per casa o qualsevol altre material. Per a la medalla d’or podeu fer servir qualsevol paper daurat de envoltoris de menjar, paper de regal, teles daurades, etc. Si voleu, també podeu fer un motlle de cartró rodó amb la mida d’una medalla i a partir d’aquí cobrir-lo amb el material que tingueu i també pintar-lo. Inclús fang i pintura o plastilina si teniu i voleu. Com sempre, quan més creatius sigueu millor. Per a la medalla de plata: paper d'alumni, papers grisos, purpurina platejada, envoltoris de galetes, etc. Per a la medalla de broze: Fulls marrons, fulls blancs pintats de marrò, cartò, etc. 
Quan tingueu les medalles fetes podeu enganxar qualsevol material de tela o corda per penjar-les al coll amb grapes, celo, o cola, per exemple. A continuació us adjunto algunes imatges amb idees de com podrien ser aquestes medalles.







A classe hem treballat les medalles olímpiques i el seu significat. Ells i elles saben que la del primer/a classificat/classificada és la de or, segon/a de plata i tercer/a de bronze. Pregunteu quin numero aniria a cadascuna de les medalla i motiveu-los a escriure’l quan la tinguin feta.
També poden decorar-la amb els ars olímpics, mireu junts quins colors tenen si ells i elles no s’enrecorden, i inclús escrivint TOKYO 2020, o el seu propi nom. Com ells, elles vulguin.
Aprofitant aquesta activitat podeu també parlar amb ells i elles sobre què saben dels jocs olímpics; On es realitzen els jocs olímpics? Quins esports es practiquen? Què necessita cada esport? Què és la torxa olímpica? On es fan els Jocs Olímpics? Quin esport és el seu favorit...etc

Quan tingueu les medalles fetes us proposo fer una simulació d’una activitat olímpica, unes HOME-OLIMPIADES (Si teniu una terrassa o al mateix menjador o passadís de casa) 
Podeu fer un escalfament del cos previ a la “competició” i simular el començament de les prova:

PREPARATS, LLESTOS, JA!!

Podeu fer un circuit de proves senzilles. A continuació us envio alguna idea:
Imagino que no tothom tindrà l’espai per fer aquestes proves, però sempre es pot adaptar a casa i cada situació. Serà una bona manera de mantenir-se actius dintre de casa i utilitzar la nostra energia física. En comptes de cons o ars, podeu utilitzar sabates, ampolles, etc. 






Motiveu-los a cuidar el seu propi cos. Us recomano també fer unes respiracions profundes, explicant-los que necessitem oxigenar els nostres pulmons abans i durant la pràctica d’un esport i hem de respirar bé.
En acabar la o les proves podreu fer servir les medalles. Els infants associaran, participant amb les famílies,  la classificació primer, segon i tercer amb els números.  També podeu crear un pòdium amb capses o taules petites i posar amb ells el numero corresponent a cada esglaó del pòdium (1, 2 i 3) Us animo a participar amb ells i elles vosaltres també. Aquestes activitats ajuden a treballar la frustració i a entendre que o sempre es pot guanyar, la importància d’aquests jocs HOME-OLIMPICS és passar-ho bé, no ser el primer.


Espero veure alguna foto de les vostres HOME-OLMIPADES i de les vostres medalles. Un altre vegada.. PETONS VOLADORS per a tots i totes! Us estimo!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada